Monday, July 28, 2014

30 päeva jõuharjutuse challenge - #100blogipäeva (41/100)

Minu jõuharjutuste kava; allikas

























Olen eelnevalt rääkinud, et alustasin mai lõpus enne Olümpiajooksu jõuharjutuste tegemist. Leidsin Internetist juhuslikult ühe 30 day challenge-i, mille jooksul tuleb iga päev teha vastav arv kükke, istesse tõuse, kätekõverdusi ja planki. Mõnel päeval on ühe või teise harjutuse tegemises puhkepaus.

Ma pean tunnistama, et 100%-lise punktuaalsusega kava ei järginud. See tähendab, et tegin küll ära ettenähtud harjutused, kuid oli päevi, mil harjutuste tegemine jäi mõnel päeval hoopiski vahele.
Samuti ma modifitseerisin harjutusi oma suva järgi. Tähendab see seda, et muutsin mõningaid harjutusi raskemaks. Näiteks hoidsin kükkide sooritamisel raskusi käes või astusin toolile ja tegin tooli peal küki, seejärel astusin uuesti maha, kükk jne.

Kavas on näidatud, et ühel päeval tuleb teha nt 110 kükki, 1 min planki, 15 kätekõverdust ja 70 kõhulihaseharjutust. Ma ei tea päris täpselt, mis aja jooksul peab neid tegema. Mina valisin selleks tavaliselt õhtuse aja, kui teleka ees oli mõnus rahmeldada. Ja ei teinud ühe korraga 110 kükki, vaid seeriatena. Alguses nt 10 kättekõverdust, 35 kõhulihast, 50 kükki. Harjutuste vahel puhkasin kuni 1 min. Kokku tegin neid teinekord isegi 1 h.

Muutused, mida olen pärast 30 päeva (mina jõuharjutuste kava kestis 46 päeva koos vahepausidega) jõuharjutuste tegemist märganud:
  • Ma jõuan teha rohkem kui 5 kätekõverdust (tõepoolest ma pole kunagi varem olnud suur kätekõverduste tegija, kuid areng on märkimisväärne). Minu meespool ütleb, et arenguruumi on veel. Nimelt peaksin üritama sügavamaid kätekõverdusi teha.
  • Uskumatu, aga 5 min planki polegi võimatu. Esialgu tundus isegi 2 min suhteliselt raske teha. Harjutamine teeb meistriks!
  • Lihase pingutamisel on peeglist näha, et m.biceps brachii on suurenenud.
  • Ma tunnen, et riided lähevad normaalsemalt selga, kuigi kaalunumbris muutusi ei ole.
  • Hiljuti, kui käisin shoppamas, märkasin mingil määral kehakuju muutust ja seda siis positiivses mõttes
Umbes nädal aega tagasi alustasin jällegi kava läbimist. Ja mulle meeldib see!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tahtsin veel mõne sõna öelda tänase päeva kohta. Nimelt oli tööl selline naljakas intsident, kus kiires tööhoos ütlesin õele, et panin koerale ravi peale ja kohe tegelen mesilasega. Need ei ole perekonnanimed ja ma ei ole veterinaar! Kõik juuresolijad hakkasid naerma. Juhtub sageli, et pt-e teatakse pigem selle järgi, mis neil viga on kui perekonnanime järgi.

No comments: