Monday, November 10, 2014

Vitamiinikuuri tulemus

Oktoobris tegin koos elukaaslasega kuuajalise vitamiinikuuri läbi. Minu ootustest ja lootustest antud preparaadi osas võib lugeda siit. Lubasin sellest varem rääkida, kuid millegipärast käsi ei sirutunud, et antud teemal midagi kirjutada. Nüüd 10 päeva peale kuuri lõppu olen üksjagu mõtisklenud, et kas midagi muutus vitamiinide kasutamise ajal või pärast seda. 

Raske öelda, sest ma tõesõna ei ole täheldanud enesetundes olulist muutust. Võib-olla magan ma öösiti nõks paremini? Äkki ma olen igapäevaselt veidi erksam? Ma tõesti ei või pead anda, et need vitamiinid minu elukvaliteeti kuidagi parandasid.

Vahest ei olnud minu vitamiinide puhul tegemist kõige kvaliteetsematega multivitamiinide seas? Tõesti, apteeker ütles, et selles purgis on osad vitamiinid pisut vales vahekorras, nt D-vitamiini RDA% (% päevasest täiskasvanud inimesele soovitatavast kogusest) on ainult 20% ja näiteks biotiini RDA% on 150%.

Kuna mingisugust wow-efekti ei järgnenud sellele kõigele, siis tõenäoliselt edaspidi multivitamiinikuuri ei tee. Eriti veel, kuna mitmed uuringud on näidanud, et vitamiinide kasutamise tulemusena võib olla kõrgenenud risk haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse ja kasvajatesse ning ühtlasi on oht eluea lühenemisele.

Edaspidi üritan oma vitamiinid hankida toidulaualt ja päikeselt.


Allikas


Aga gripivaktsiini tegin küll täna ära!

2 comments:

Merle said...

Soovitaksin seda artiklit ja seda raamatut :) (Raamatut on e-raamatuna Internetis ilusti leida.)
http://www.theatlantic.com/health/archive/2013/07/the-vitamin-myth-why-we-think-we-need-supplements/277947/?single_page=true
http://paul-offit.com/booksby/do-you-believe-in-magic/

Miina said...

Seda ariklit olen lugenud :) Viitasin sellele, ka antud postituses :D

Raamatu "Do you believe in magic" lisan küll lugemisnimekirja.

Aitäh soovituste eest :)