Sunday, November 16, 2014

Nädala kokkuvõte (10.11 - 16.11.14)







Mul oli praktiliselt terve nädal raskusi motivatsiooni leidmisega. Puudus igasugune soov ennast liigutada või üldse midagi teha. Õnneks nädalalõpp pakkus positiivseid noote ja andis uue hingamise.

Esmaspäeval jätsin tavapärase vesiaeroobika + ujumise ära, kuna üks kiireloomuline koolitöö vajas tegemist. Lõpetasin koolitööga pool 3 öösel. Olen üsna kindel, et selle magamata öö tõttu oligi antud nädal kuidagi raske.

Muuhulgas mainin, et ma olen täiega hommikuinimene. Ma eelistan käia tööl/koolis hommikul kl 8 selleks, et mu õhtune aeg oleks täiesti minu pärast. See nädal ja järgmised 2 nädalat on mul kool kell 13-17 ja see ajab kõik mu plaanid sassi. Ma ei viitsi/taha enne kooli väga rahmeldada ja samas peale kooli olen ma nii väsinud, et trenni tegemine jääb unarusse.

Teisipäeval vaatamata hilisele uinumisajale ärkasin juba kl 9 ja otsustasin teha tasa eilse antisportliku päeva. Läksin jooksma ja see oli üks suur-suur viga. Pulss oli väga kõrge, jalad olid täiega pakud ja pea oli väsinud. Kokku jooksin siiski 6 km, 39 min. Tempo: 6:28 min/km, keskmine pulss 169x/min!!

Kolmapäeval käisin enne kooli Wellness testi tegema, millest kirjutasin siin. Lisaks sellele liikusin jalgsi päris palju. Olin kõndimise mõttes selle päevaga päris rahul (10,4 km + ~1 km, mis jäi kellal fikseerimata). Jõudsin suhteliselt hilja õhtul koju, mistõttu trenni ei teinud.

Neljapäeval tundis terve keha rammestust ja olin üpris passiivne. Õhtul käisin suusaseminaril. Kõnelen sellest uue nädala alguses.

Reedel jätkasin oma passiivsust kuni märkasin, kui tublid on bogijad Margit ja Kaili, kes igapäevaselt jõuavad kadestamisväärselt palju trenni teha. Ajasin lõpuks jalad kõhu alt välja ja minu ees avanes mõnus jooksumaailm. Alguses plaanisin tavapärased 5-6 km joosta, kuid mida rohkem kilomeetreid ma jooksin, seda toredamaks kõik läks. Jalgades oli kergus, hingamine oli hea. 10 km, 1h 8 min, tempo 6:47 min/km.

Laupäeval olin praktikal. Õhtul sõin kooki ja muud head, sest minu vanematel oli pulma-aastapäev!

Pühapäeval ärkasin varakult ja mõtlesin, mida sportlikku täna võiks teha. Otsustasime midagi teistsugust teha ja sõitsime elukaaslasega Vooremäele. Olen Vooremäel korduvalt käinud, kuid mitte kunagi jooksmas. Ammugi mitte maastikujooksu tegemas. 

























Vooremäe puhul on tegemist minu arvates ühe ägedama murdmaasuusakeskusega. Lapsepõlves sai seal rohkelt kelgu- ja suusakilomeetreid kogutud. Eelmisel aastal avastasime Vooremäe taas. Käisime seal mõned korrad suusatamas. 

Mul ei olnud tegelikult õrna aimugi, kas Vooremäel praegusel hooajal midagi teha saab. Mõeldud, tehtud. Kohale jõudes selgus, et me ei ole seal sugugi ainsad. Seal oli rohkelt orienteerujaid ja kepikõndijaid (suusatamise imiteerijaid).

























Ma ei ole suusatades varasemalt tähele pannud, kui künklik Vooremägi on. Valisime 8,2 km-se Vooremäe terviseraja. Rada kulges mäest üles-alla-üles-alla. Peale 2 kilomeetrit oli juba päris raske olla. Aga metsa lõhn ja selle ilu korvas suurel määral trenni raskuse. Kokku jooksime 8,3 km 1 h jooksul. Keskmine tempo 7:12min/km ja pulss oli pidevalt punases (keskmine 165x/min).

Järjekordne tõus sai seljatatud

























Nii kiire laskumine oli, et pilt jäi uduseks :D

























Kindlasti tahaks millalgi veel Vooremäele või kuhugi mujale metsajooksu tegema minna. Tõeline energialaeng!

Peale head trenni veel parem venitus

























Kokku oli aktiivsust sellel passiivsel nädalal 42,8 km (6h 24 min)
Jooks: 24,38 km (2h 47 min)
Kõnd: 18,42 km (3h 37 min)

Uuel nädalal proovin ära süvaveeaeroobika, jooksen ja teen midagi vahvat.

4 comments:

Kätlin said...

Meil oli just teisipäevane välitrenn Vooremäel. Jooksime sama ringi, ainult selle vahega, et totaalses pimeduses. Pealampide helkides, nagu jaaniussid. :)

Tore mets. Raskemad tõusud võtan ikka kõndides, päris jooksuga ei jaksa.

Miina said...

Pimedas võib seal päris hirmus olla. Isegi päevavalguses õnnestus meil mõnel korral rajalt kõrvale kalduda.

Aga väga vahva on seal tõesti! Kas õhtuti üldine rajavalgustus siis ei tööta?

Kätlin said...

Siis kui suusahooaeg algab, siis pannakse valgustus tööle. Hetkel veel mitte. Me suutsime isegi kaardiga pimedas rajalt ära eksida. Aga karta pole midagi väga, sest kuidagi oskad ikka lõpuks välja minna. Tegemist on ühe suure mäega..:)

Miina said...

Selge, tänan informeerimast valgustuse osas :)