Thursday, October 02, 2014

Vitamiinid purgis - #100blogipäeva (87/100)

Me teame, et vitamiinid on eluks hädavajalikud bioaktiivsed ühendid ning nende kestev defitsiit on organismile kahjulik ja isegi ohtlik.

Vitamiinide ja sportimise kohta lugedes jääb kummitama, et tasakaalustatud normaalne segatoit rahuldab füsioloogiliselt normaalse ja terve inimese kõik vajadused, kattes ka vitamiinide nõudluse. Seega õigesti korraldatud toitumise korral pole mingeid toidulisandeid vaja. 

Teatud juhtudel (vastsündinud, eakad, rasedad jm) on vajalik mõningate vitamiinide lisatarbimine. Seesugune vitamiinide lisatarbimine ei kesta tavaliselt terve elu. NB! Ilma meditsiiniliste uuringuteta ja arsti nõuanneteta käivitatud meelevaldne tarbimine võib olla kahjulik või isegi ohtlik. 

Juba pikemat aega on mind vaevanud väsimus, mis ilmneb eelkõige lõunasöögi järgselt. Pisut meelevaldselt tormasin ma eile apteeki ja ostsin purgi multivitamiine. Tegelikult on multivitamiinide kohta esitatud üsna vastukäivaid argumente ja teooriaid. Ühed soovitavad neid väsimuse korral, teised ütlevad, et pikaaegne kasutamine ei taga protektiivset toimet kasvajatesse ja kardiovaskulaarsetesse haigustesse haigestumisel ja võivad olla isegi kahjulikud.

Allikas


Igastahes siin ma olen, purgike Apotheka mineraalainetega multivitamiine käes ja loodan kõike paremat. Teen koos elukaaslasega ühe kuuajalise kuuri, võtan 1 tbl hommikul peale hommikusööki. Kuu möödudes teen kokkuvõtte, kas multivitamiinide söömine aitas minu üldisele heaolule kaasa või ma ei soovita neid kellelegi. 

Töötades läbi erinevaid artikleid, uurimistöid oli läbivaks vitamiiniks, mida naisjooksjatele soovitatakse vitamiin D ja ülemiste hingamisteede nakkuste ärahoidmiseks vitamiin C. Lisaks sellele on olulised mineraalained: raud ja kaltsium. Kel huvi on, uurib lähemalt.

3 comments:

Kaili said...

Minu meelest on see ikka veider, kui palju leiab tänapäeval igasugust vastukäivat infot. Kord on porgandite söömine kasulik, siis jälle kahjulik. :D Sama on vitamiinidega, mõni ütleb, et need on kasulikud ja teised väidavad, et tegelikult ei toimi need toidulisandid üldse.

Ise tegin hiljuti ühe vitamiinikuuri läbi ja jäin küll rahule. Muidugi ei asenda toidulisandid korralikku toitumist, aga kiire elutempo juures ei pruugi see toitumine alati kõige eeskujulikum olla. Mina usun, et siis on kindlasti ühest-kahest vitamiinikuurist abi. Aga noh, eks see vist on ikka individuaalne asi, mõnele sobib ja mõnele mitte :)

Jään tulemusi ootama! ;)

annaliisa said...

Mina teen hetkel C-vitamiini kuuri - mul on pahatihti esimeste külmade ilmadega just ülemiste hingamisteedega probleeme ja sel aastal hakkasin aegsasti vitamiini manustama. Kui see läbi, siis natukese aja pärast plaanin sarnase kuuri läbida, sest toidulaua värviküllus tõmbub paratamatult talvega natuke kokku

Miina said...


Kailile: See toidulaua ümber toimuv vastukäiv informatsioon on tõesti segadusttekitav. Lugesin sinu poolt läbitud vitamiinikuurist ja see andiski minu eksperimendile mõtet juurde. :)

Annaliisale: C-vitamiini kuur on tõepoolest asjalik. Aga soovitaks omalt poolt veel D-vitamiini! Me koolis õppisime, et vitamiin D-l on kaitse 40 erineva haiguse suhtes. ;)