Sunday, August 17, 2014

Nädala kokkuvõte (11.08 - 17.08) - #100blogipäeva (55/100)








Käesoleva nädalaga võib rahule jääda, kuigi see on üsna kahevärviline.

Esmaspäeval tegin ühe kiirema jooksutrenni. Tegemist oli ühe kiire trenniga enne eesootavat poolmaratoni. Mõtlesin, et prooviks joosta alla 6 min/km. Väikese proovikivina jooksin Riia mäest tempokalt üles. Kokku läbisin 7 km 41min 21 sek-ga. Keskmine tempo: 5:54 min/km. Ütleme nii, et muidu oli trenn üpris jõukohane, aga see Riia mägi oli küll kohutav. Pidin poolel mäel otsad andma. See näitab, et pole mägedega veel väga sõbrunenud. Keskmine pulss: 176x/min.

Teisipäeval olin ma suure osa ajast voodis. Lihtsalt nii väsinud olen sellest Tartu-Viljandi-Tartu sõitmisest ja kiirest tööelust. Õhtul sõitsin jällegi tagasi Viljandisse ja pidin 3 suure kotiga mööda maanteed 3 km korterisse kõndima.

Kolmapäev. Kirjutasin siin oma kehvast trennist pimeduses ja püsivast jalavalust.

Neljapäeval ja reedel tegin kõvasti tööd ja kõndisin marsruudil kodu-töö-pood-kodu. Jõin mitu pudelit Värska mineraalvett, sõin puuvilju ja lugesin teiste postitusi ööjooksu kohta ja endalgi tekkis väike ärevus.

Reede õhtul, mil ma Tartusse tagasi jõudsin, õnnestus mul proovida Beet it peedimahla kontsentraati, millest ma olin varem kuulnud vaid Gätly blogist. Kuna ma ise olin suure osa nädalast Viljandis, siis ema hankis mulle Velospetsi spordipoest nimetatud ampullid. Mainiks, et ühe ampulli (70 ml, vastab 1,5 l peedimahlale) hind on 3 euri. Ema ostis mulle 3 ampulli maitseks. Ühe andsin vennale, teised 2 jagasime sõbralikult elukaaslasega. Kui L. esimese ampulli reede hilisõhtul lahti tegi, siis lõhn, mis sealt tuli, ei olnud sugugi meeldiv. Aga pole hullu. Otsustasime, et jagame 70 ml pooleks, et siis saab võistluspäeval ka ühe pudeli nõnda poolitatud. Ehk siis minu osa oli 35 ml. Kujutate ette, see on ju väike tilk ainult, aga see maitse oli lihtsalt KO-HU-TAV. Eelnevalt oli mulle Velospetsi poest (kui ma neid ampulle tellisin) öeldud, et see on see õige peedimahl, mitte mingi lahja jook, mida poes müüakse. Poe peedimahlad on varasemalt olnud üpris talutava, kui mitte mõnusa maitsega. Kirjeldaks seda maitset veel: soolane-magus jubedus. See oli lihtsalt kohutav! Aga ära ma selle mikrokoguse jõin ja ampsasin kiirelt midagi peale.


Beet it peedimahla kontsentraat; allikas





















Laupäeval magasin ennast raskest nädalast kenasti välja. Kui üles ärkasin, siis näidati teleris Zürichis toimuvat kergejõustikku EM-i naiste jooksumaratoni, kus jooksid meie oma kolmikud Luiged ja Evelin Talts. Lihtsalt pidin seda vaatama. Nii äge on omadele kaasa elada, eriti kui antud spordiala on hingelähedane. Eriti võimsad olid esikolmikusse kuuluvad prantslanna Daunay (39-aastane), itaallanna Straneo ja portugallanna Augusto. Nad läbisid 5 km ainult 17 minutiga. Täiesti müstilised naised! Eriti vahva oli see, et keskmine maratoonar oli antud võistlusel 30-40.aastane. See annab lootust, et minulgi on võimalik kunagi oma tulemust parandada, kui mitte EM-le minna :D Nali!

Kui teleülekanne maratonist läbi sai, siis oli mõte minna süsivesikuid sööma. Seda tegime me kolmekesi (mina, vend ja elukaaslane) Asian Chefis kõige maitsvamaid nuudleid süües. Tavaliselt enne pikemat jooksu toimub nn pasta party jooksule eelneval päeval, kuid kuna jooksuni oli veel omajagu aega, siis miks mitte ennast korralikult pastaga laadida. Peale söömist tuli täiega unekas ja järgmised 2 h võtsingi rivitult.

Õhtul ootas minu kolmas poolmaraton jooksmist. Nagu ma eelnevalt mainisin, siis ajalisi eesmärke ei olnud. Ma polnud oma jooksuvormist eriti teadlik, arvestades seda, et mai lõpus toimunud Ööjooksul kõrbesin ma täielikult ja järgmist võistlust (Kõva mehe jooks) ei saa ka tavaliste jooksudega võrrelda. Oluline oli eelkõige nautida Eesti kõige ägedamat spordiüritust. Ilmselt lähipäevil ilmub pikem postitus Ööjooksust. Aga kokkuvõtvalt võib öelda, et Ööjooks oli endiselt superhüpermegalahe ja läbisin selle päris hea enesetundega oma uue rekordi ehk 2h 00 min 45 sekundiga. Juhuuu!!

Pühapäeval ehk täna ilmselt kasutan transpordivahendina jällegi ratast, natuke kõndimist tuleb ka vast. Aga muidu üritan kenasti puhata poolmaratonist. Ja homme varahommikust olen jällegi Viljandis.

Kokku olin aktiivne: 51,64 km ehk 7 h 23 min
Jooks: 33,26 km (3h 20 min) - olen väga rahul!!

No comments: