Sunday, November 01, 2015

Valio Eesti uudistooted



















Hiljaaegu võtsin ühendust tervislikest ja sportlikest eluviisidest lugupidava piimatööstusettevõtte Valio Eestiga, kes oli lahkelt nõus tegema minu blogiga koostööd. Põhjus kontakteerumiseks oli ilmne. Tervislike eluviiside puhul peame silmas tervislikku toidulauda ja liikumisharjumusi. Tervisliku toidulaua valikul võiksime me eelistada just nimelt kodumaist värsket toitu, mille poolest on esirinnas Valio Eesti, mille erinevaid tooteid olen ma juba aastaid eelistanud.

Valio Eesti on 1992. aastal asutatud üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõteid, mis toodab ja turustab peamiselt Lõuna-Eesti farmide piimast valmistatud värskeid piimatoodeid ja juustusid. Valio tooted ei ei sisalda sünteetilisi toiduvärve. Ettevõte vähendab pidevalt toodetes kasutatavate lisaainete hulka ja 80% Valio tooteportfellist on säilitusainetevaba ning see osakaal suureneb pidevalt.

Valio saatis mulle degusteerimiseks nende uudistooteid: Alma kamakohupiimakreem ja Gefilus piparmündimaitseline kakao keefir

Alma kamakohupiimakreem





















Kamakohupiimakreem on kindlasti minu uus lemmik. Mäletan, et lasteaias sai rohkelt kama sai söödud. Vahepeal oli pikem paus ja siis tekkis mul uus kama isu umbes 10 aastat tagasi. Nüüd 10 aastat hiljem peale viimatist kokkupuudet kamaga ei mõista ma, miks ma vahepeal pole eestlaste üht rahvusrooga söönud. Tõesti imemaitsev, mõnusa konsistentsiga ja sobilik nii hommikusöögiks kui ka väikeseks vahepalaks enne/pärast trenni. Mina soovitan kohupiimakreemile lisada juurde banaaniviile või marju, siis on maitse veelgi harmoonilisem.

Gefilus piparmündimaitseline kakao keefir


























Esmapilgul olin pakikese kätte saamisel vaimustuses just sellest tootest, kuna olen suur-suur Gefilus keefiri fänn. Pudelike on käepärane, mida on mõnus võtta kaasa tööle kiireks vahepalaks, tarvitamiseks enne või pärast trenni, aga ka hommikusöögiks. Maitse puhul domineerib kakao maitse, kohati meenutab see ka kamakohupiimakreemi. Korraks torkab esile piparmündimaitse nüanss. Kokkuvõttes võiks öelda, et kellele meeldivad After Eight šokolaadi-piparmündi maiustused, siis see on kindlasti midagi neile.

Valio Gefilus keefir sisaldab piimhappebakterit Lactobacillus rhamnosus GG (LGG), mis aitab pärssida seedetrakti kahjulike bakterite toimet ja tugevdab organismi immuunsust. Veel sisaldavad Gefilus sarja tooted D-vitamiini, mis on vajalik vitamiin luude ainevahetuses.

Harrastussportlane võiks pidada lugu piimatoodetest, kuna piimatooted sisaldavad rohelt valku ja kaltsiumi. Spordiga tegeleva inimese valguvajadus on suurenenud ja selle vajadus on korrelatsioonis treeningkoormuse mahu, intensiivsuse ja harrastatava spordialaga. Valgud on organismi põhiline ehitusmaterjal, Ca+ on aga oluline luude komponent.

Piimatoodetes sisalduv vadakuvalk aitab tõsta immuunsust. Stearhape aitab parandada vere kolesteroolitaset. Uuringud on näidanud, et piima ja piimatoodete regulaarne tarvitamine alandab vererõhku ja vähendab südame- ja veresoonkonnahaiguste riski. Veel aitab eeskätt naisterahvastel alandada osteoporoosi riski. Hapendatud piimatoodetes (jogurt, keefir) on meile kasulikke baktereid, mis aitavad meie immuunsust tõsta. Lisaks aitavad nad leevendada kõhukinnisust ja vähendada pärmseeninfektsioone naistel.

Mina eelistan alati igasugustele valgupulbritele päris toitu, kohalikku ehtsast piimast valmistatud toitu, seepärast tarbin ma ka edaspidi Valio Eesti piimatooteid ja katsun edaspidi julgemalt katseda uudistooteid, kuna seni proovitud toodete maitse on suurepärane.

Aitäh, Valio Eesti!

No comments: