Wednesday, November 18, 2015

Mis toimub?

Allikas















On see pime ja külm sügiskaamos, mis taaskord on võimust võtnud või lihtsalt tööstress? 
Ma tunnistan, et olen konstantselt väsinud ja jõuetu ning mul on tunne, et nädalavahetus ei taasta mu varusid enam piisavalt.

Korraks olin juba jõudnud punkti, kus plaanisin blogimise jätta täielikult. Siiani pole täielikult veendunud, kas ma jõuan sellega edaspidi tegeleda.

Uus keskkond, uus töökoht, uued inimesed mu ümber, uus keel. Seda kõike on viimase paari kuu kohta esialgu olnud päris palju. Vahepealsetel nädalatel on tundunud mõnusam ja lihtsam sirutada käsi kommikausi järele ja tõmmata diivanile kerra. See, mis selle tulemusena peeglist vastu vaatab mulle muidugi muljet ei avalda. See sunnib mind taaskord rohkem tegudele ka töövälisel ajal. 

Seoses kella keeramise ja varasema pimenemisega õhtusel ajal olen vältinud õhtusel ajal jooksmas käimist. Siiski uus ja harjumatu Tallinn. Kui turvaline ikkagi on Tallinnas õhtuti joosta? 

2 nädalat tagasi kolisin siseruumi trenni tegema. Esialgu olen piirdunud kahe jõusaali trenniga. Kuidagi harjumatu on vahetada asfaldil/kruusasel rajal jooksmist jooksulindi vastu. Õnneks on jälle tekkinud huvi hantlite ja muu jõusaali atribuutika vastu. Pean tunnistama, et nendel kahel päeval tulin trennist tagasi vägagi positiivse laenguga.

Üleeile õhtul võtsin ennast viimaks kokku ja seadsin sammud kodu lähedal asuvale terviserajale. Ei olnudki väga hirmus õhtupimeduses joosta. Oli teisigi jooksjaid, koera-, lapsekäru-jalutajaid. Võib-olla kõige raskem ongi minu jaoks uute harjumuste tekitamine.

Täna peale tööpäeva kutsus mind töökaaslane Nõmme-Harku ringile jooksma. 8-kilomeetrisele ringile sai tunniga tiir peale tehtud ja taaskord oli mõnus enesetunne tagatud. Kindlasti tahan millalgi sinna tagasi jooksma minna.

Kokkuvõtvalt tooksin välja olulised tähelepanekud sügiskaamose saabudes:
  • Ära jäta pimeduse/ rohke töökoormuse tõttu oma üht lemmikajaviidet - sporti. See on üks vähestest teguritest, mis aitab raskustega toime tulla (igaks juhuks mainin, et pimedatel tänavatel joostes tasub omada helkurit, telefoni, pipragaasi? ja väledaid jalgu)
  • Ära uputa muresid šokolaadikaussi IGA PÄEV - kindlasti on see mõnus ajaviide ühekordselt, kuid pikemas perspektiivis on sul kaks probleemi (lisaks probleemile number üks ka liigne kehakaal)
  • Kui sügise saabudes välitrenni teha enam ei suuda/taha/jõua, siis on väga palju teisigi võimalusi, et seda teha siseruumides (ujumine, rühmatreeningud, kodused jõuharjutused jne)
  • Hea on, kui on vähemalt üks sportlik tuttav/sõber/kolleeg, kes vajadusel kutsub sind kaasa jooksurajale/rühmatreeningule ja vastupidi
  • Teema, mida ma ei puudutanud, kuid mis on kindlasti oluline sügismasendusest hoidumisel, on tervislik toitumine. Nüüd on aeg, kui tuleb oma toidulauda rikastada vitamiinidega ehk tsitruselised, rohelised/punased/kollased/oranžid köögi-, aed- ja puuviljad menüüsse!
  • Kindlasti ei tohi unustada toredaid koosviibimisi lähedaste ja sõpradega. Turgutused spaas, ilusalongis, aga ka mõni eriline roog restoranis aitab vähendada võimalikku stressi.

No comments: