Wednesday, August 12, 2015

Jooksujutte

Eile oli omamoodi triatlonlik päev. Sõitsime elukaaslasega ratastega suvilasse ca 10 km, ujusime järves 10 min (1,5 korda üle järve), seejärel 10 km kiiresti ratastega tagasi koju, et ma jõuaks SEB Tallinna Maratoni Jooksukooli, mis toimus kl 18 Laululaval. Nimetatud üritusest kuulsin juhuslikult samal päeval paar tundi enne selle toimumist Facebooki vahendusel ja tundus tobe tasuta treeningutst loobuda. Facebooki andmetel oli end kirja pannud 31 inimest, kuid kas nii palju inimesi seal ka oli, kes teab.

Kohale jõudes tuli ennast kirja panna, et osaleda järgmise aasta SEB Tallinna Maratoni vabalt valitud distantsi pääsme loosimises. Peale seda rääkis Margus Pirksaar olulisematest nüanssidest jooksmise puhul. Anaeroobne, aeroobne lävi, fartlek, 2+1 trenn, koormustest jne. Ta selgitas pea, käte, puusa õige hoiaku tähtsusest jooksmise ajal. Seda kuulates kahetsesin, et pole varem liitunud jooksuharrastajate grupiga. Seejärel tegime soojendusjooksu ca 2 km, tempo oli vaid 8:30 ja sellist tempot oli väga raske hoida. Soojendusjooksu järel tegime huvitavaid jooksuharjutusi, mida võiksin endagi jooksutreeninguga siduda. Eriti raskeks osutus musculus piriformise treeningharjutus ja pöiaharjutused. Peale jooksuharjutusi paluti meil paaris joosta 10 km tempos paarsada meetrit ja M.Pirksaar kommenteeris, mida ja kuidas teha paremini. Mulle öeldi, et ma peaks jooksusammu lühendama. Lõpetuseks toimus lõdvestusjooks ja venitamine. Kokku kestis jooksukool veidi alla 1,5 h ja pakuti ka meelepärast jooki, kas vett või spordijooki. Olen väga rõõmus, et nimetatud üritusel käisin.

Kel huvi SEB Tallinna Maratoni jooksukooli osas, siis pidagu neid aegu silmas:
13.08 kell 18.00 Paide (kogunemine Vallimäel, laululava juures)
26.08 kell 18.00 Tallinn (kogunemine Järvel, Merko maja parklas)
27.08 kell 18.00 Pärnu (kogunemine Mudaravila ees)

Eilse päevaga olin üle hulga aja rahul: 10 min ujumist (~250 meetrit), 27 km ratast, 3,43 km jooksu.

Vaatamata sellele, et ka varem on mul soovitatud koormustestile minna, siis lõpuks ometi võtsin kedagi (M.Pirksaart) kuulda ja registreerisin ennast Vomaxi koormustestile järgmisel nädalal.  Loodame, et mul jooksmine täiesti ära ei keelata. Vomax pakub cherry.ee kaudu soodsamat võimalust koormustesti tegemiseks.

Lisaks sellele registreerisin täna Skechers 5 km jooksule. Põhjusi jooksule registreerimiseks oli mitmeid. Esiteks olin sõbrannale juba kevadel nimetatud võistluse pääsme kinkinud. Ja kuidas ma jätan siis ise jooksule minemata. Teine põhjus on ehk see, et tahaks näha, mis seisus ma hetkel olen. Tean, et jooksutrenni on vähe olnud. Kui päris aus olla, siis trenni üleüldse on väga vähe olnud. Sellest hoolimata loodan, et võistlus annab veidi hoogu juurde mu praegustele tegevustele.

Järgmisel nädalal on Tartus toimumas veel üks tasuta jooksutreening.  See on NRC Pop-Up: Hit The Streets üritus. Leiab see aset neljapäeval (20. augustil) kell 19.30 Tartus, Oskar Lutsu mälestusmärgi juures. Mina loodan seal kohal olla, tule sina ka!

Ok, selleks korraks kõik. Midagi tuleb järgmisteks kordadeks ka jätta. 

2 comments:

Kätlin said...

Welcome back!;)

Miina said...

Jee!