Sunday, June 19, 2016

Jooksukava











Otsustasin mõttetule lahmimisele STOPi panna ja tellida jooksukava. Jooksukava tellisin Prorunneri asutajalt ja treenerilt Viljar Vallimäelt. Ehk siis alates 16. maist olen treeninud tellitud jooksukava järgi. Esialgu tekkis ka mitmeid tagasilööke: I jooksukava nädalal haigestusin ülemiste hingamisteede viirusinfektsiooni, tuli ka ette ootamatuid kohtumisi, mille tõttu trennid jäid ära.

Treener Vallimäe ütles enne jooksukavaga alustamist, et arvestades seda, kui vähe ma jooksunädalas keskmisel jooksen, on mul võistlustel väga head tulemused. Ja lisas, et minu puhul on tulemuste parandamine tõenäoliselt üsna lihtne, kui kilometraaži tõsta.

Ilmselt mõni lugeja mäletab, et 2013. aastal poolmaratoniks treenimisel oli mul ka jooksukava. Selle ma leidsin juhuslikult Internetist ja ma järgisin kava puhul ainult jooksude kilometraaži. Ehk kui kavas oli kirjas 7 km, siis ma suhteliselt suvalises tempos lonkisin selle läbi
Uue kava puhul keskendun ma esiteks jooksukilometraaži tõstmisele, samas ka jooksude varieerivusele.

Kava järgi on mul nädalas 3-4 jooksutrenni. Sõltuvalt mu valvegraafikust või väsimusastmest on treener trennid sättinud sobivatele päevadele. Samas, kui tunnen väsimust ja trennipäeval jääb trenn ära, saan ma ise vajalikud korrektuurid sisse viia ja trenn mõnel teisel päeval teha.
Jooksunädalas on tavaliselt üks lühem aeglane jooks (6 km) + staatlis/dünaamilised harjutused, 1 fartlek jooks + ÜKE ja üks pikem jooks.

Pean tunnistama, et kui esimesel korral oli Fartlek trenn väga ebameeldiv, siis järgmistel kordadel olen hakanud seda isegi nautima. Fartleki puhul meeldibki mulle trenni lühiajaline intensiivsus. Ühtäkki ma enam ei naudigi pikki lonkimisi.

Hea meel on öelda, et puhkusega on trennid paremini paika loksunud ja unekvaliteet paranenud. Kuigi kohtumised sugulaste ja sõpradega ning poolkohustuslik jalka EM-i vaatamine jätab siiski mõne jälje.
Eelmise nädala jooksukavaga olen ma esimest korda rahul, kuna suutsin kõik jooksutrennid (ÜKE-d jäid erinevatel põhjustel tegemata) ära teha. Loodan, et suudan edaspidi ka järjepidev olla. 

Tänasega on pool puhkust veel ees. Planeeritud tegevusi on palju ning puhkuse lõpus toimub ka kolimine Tallinnas uude elukohta. 

PS: Registreerisin ennast Skechers 5 km jooksule, mis toimub täpselt 2 kuu pärast. Vahepealsel ajal tahaks ka mõnest võistlusest osa võtta. Mõttes on olnud Kõrvemaa triatlon, kuid logistilistel põhjustel jääb see minu jaoks vist sel korral ära.

No comments: